22. april 2023

Jon Fosse: Blod. Steinen er (1987)

Alle bøker er ikkje like lette å hengja med i . Dette er ei av dei tidlege Fosse-bøkene, og boka må vel òg vera ei av dei litt meir krevjande. Gjennom heile boka hoppar me i tid og rom, me vekslar mellom ulike forteljarar (gjerne midt i ei setning), og det er slettes ikkje sikkert at det eg trur skjer verkeleg skjer. 

Viss noko endrar seg midt i ei setning, held den setninga fram nokre liner seinare. I alle fall er det slik i opninga av boka, seinare vert det slik at det kjem mange avbrot og innskot før setninga held fram. Likevel fungerer det, og eg trur i alle fall at alle desse brotstykka kan puslast saman til ei forteljing. 

Det handlar om ein kjøpmann som ser attende på livet sitt. I det som må reknast som no-tida får han besøk av postmannen, som er litt uroleg av di han korkje har sett kjøpmannen eller kona hans på lenge. Postmannen slepp inn på kjøkenet, men me skjønar fort at kjøpmannen helst ikkje vil at postmannen skal inn i stova. Det vert hinta om at der er det blod, og det er nærliggjande å tru at han har teke livet av kona si og at ho ligg der inne. 

Eg veit ikkje kor korrekt dette komprimerte referatet er, og er heller ikkje sikker på om eg kan ha gått glipp av eit eller fleire hint som ville fortald oss meir. Det eg veit er at boka heldt meg fast, og at det heile er merkeleg fascinerande. Det er ikkje ofte eg les ei heil bok utan å ta pausar (sjølv om boka berre er på 120 sider).

Guffen tilrår. 

Meir Fosse på kulturguffebloggen
Raudt, svart (1983)
Stengd gitar (1985)
Naustet (1989)
Flaskesamlaren (1991)
Bly og vatn (1992)
To forteljingar (1993)
Prosa frå ein oppvekst (1994)
Gitarmannen (1997)
Eldre kortare prosa (1998)
Morgon og kveld (2000)
Det er Ales (2004)
Melancholia (2004)
Leif Zern: Det lysande mørket (2005)
Andvake (2007)
Cecilie N. Seiness: Jon Fosse. Poet på Guds jord (2009)
Jente i gul regnjakke (2009)
Olavs draumar (2012)
Soga om Fridtjov den Frøkne (2013)
Kveldsvævd (2014)
Eskil Skjeldal og Jon Fosse: Mysteriet i trua (2015)
Morgon og kveld (Nationaltheatret, Oslo, 4.12.2015)
Det andre namnet (2019)
Eg er ein annan (2020)
Eit nytt namn (2021)
Jan H. Landro: Jon Fosse. Enkelt og djupt (2022)
Kvitleik (2023)
I svarte skogen inne (Det Vestnorske Teatret, Bergen, 2.6.2023)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar