28. juli 2023

Alan Sepinwall: Breaking Bad 101 (2018)

Breaking Bad igjen. Eg har sett serien nokre gonger, og er like fascinert kvar gong. Eg trur eg har fått med meg mykje - karakterutvikling, interne referansar, små og store detaljar, osb. Så las eg denne boka, og skjønte at eg berre hadde fått med meg ein liten brøkdel.

Sepinwall er (visst) ein respektert fjernsynskritikar i USA. I føreordet fortel han at han, då Breaking Bad vart vist fyrste gong, skreiv meldingar av kvar episode. Det er litt same metoden han har brukt her - meldingane/kapitla er annleis, men han skriv berre om det som har skjedd til då. Sjølv om boka kom ut nokre år etter at siste episode vart sendt, kjem det ingen frampeik i tekstane hans.

I nokre episode-omtalar kjem det noko som kan minna om referat, men denne boka er ikkje for dei som vil vita alt som skjer. Sepinwall konsentrerer seg om det som er viktig, og skriv nokre sider om det. Og det er her styrken til boka ligg: Han fortel kva som er viktig, og viser kvifor det er det. I tillegg er her ei rekkje fotnotar, og desse inneheld som regel trivia. Som at det vidgjetne pizza på taket-kastet var gjort utan hjelpemiddel. Eller at det fyrste huset til Jesse Pinkman måtte seljast fordi serien ikkje fekk leiga det lengre. Osb. 

Det er ei finfin bok, som gjer at eg nok må sjå serien igjen (igjen).

Guffen tilrår.

Relatert på kulturguffebloggen
Breaking Badsesong 1 (2008)
Breaking Badsesong 2 (2009)
Breaking Badsesong 3 (2010)
Breaking Badsesong 4 (2011)
Breaking Badsesong 5 (2012-13)
Better Call Saulsesong 1 (2015)
Better Call Saulsesong 2 (2016)
Better Call Saulsesong 3 (2017)
Better Call Saulsesong 4 (2018)
El Camino (2019)
Better Call Saulsesong 5 (2020)
Better Call Saulsesong 6 (2022)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar