6. juli 2024

Torborg Nedreaas: Jeg skal ha revansje og andre noveller (2024)

Det er kjekt å oppdaga forfattarar eg burde ha oppdaga for lenge sidan. Alt eg har lese er romanen Av måneskinn gror det ingenting, men denne samlinga noveller gav meg absolutt lyst til å lesa meir. Det er solide noveller heile vegen.

Det er flest noveller frå debutsamlinga hennar, Bak skapet står øksen. Eit gjennomgåande trekk ved novellene herfrå, og for så vidt gjennom heile boka, er korleis kvinner har det, korleis kvinner vert handsama. I novellene frå den fyrste samlinga handlar det mykje om kvinner som av ulike grunnar gjekk med tyske soldatar under krigen. Nedreaas legg mykje av sympatien hjå desse kvinnene - for ho verkar det klart at det er mange grunnar til at dei handla som dei gjorde. Novellene er godt skrivne og godt komponerte, sjølv om ho av og til fortel oss meir enn me treng å vita.

Dei andre novellene i boka er òg sterke, og eg må altså lesa meir av Nedreaas. Boka har eit etterord av forfattar og kritikar Bernhard Ellefsen.

Guffen tilrår.

Meir Nedreaas på kulturguffebloggen
Av måneskinn gror det ingenting (1947)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar