13. mars 2023

Margunn Vikingstad: Rapportar frå randsonene (2021)

Margunn Vikingstad er litteraturkritikar. Eg kjenner namnet hennar frå dei åra eg tinga Dag og Tid; det ser ut til at ho også har skrive mykje for Morgenbladet. I denne boka er det essay om sju samtidsforfattarar - fem norske, ein svensk og ein dansk. Eg har lese det meste tre av dei har gjeve ut (merkeleg nok er det dei tre nynorskforfattarane), og kjenner litt til ein av dei andre. 

Vikingstad bruker ikkje tid på dei aller djupaste analysane, men det gjer ingen ting. Ho skriv godt og konsist om bøkene til forfattarane. Eg kjenner meg godt igjen i det ho skriv om Jan Roar Leikvoll og Jon Fosse, og spesielt essayet om Leikvoll er finfint. Ho skriv sjølvsagt mykje om dei dystraste av bøkene hans, men boka som får mest plass er Forkynnaren, den noko lysare boka som kom ut etter at han var død. Her peikar ho på den litterære slektskapen mellom Leikvoll og Fosse, og det er noko ho gjer ofte: Peikar på samanhengar mellom forfattaren ho skriv om og andre forfattarar i boka.

Forfattarane ho skriv om er Leikvoll, Fosse, Inger Bråtveit, Geir Gulliksen, Anne Oterholm, Helle Helle og Sara Stridberg.

Guffen tilrår. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar