30. januar 2018

Ørjan Nilsson; Tårer fra en stein (2017)

Intervjubøker kan vera gode bøker, i alle fall dersom dei som vert intervjua har mykje på hjarta. Denne boka er ei samling samtalar med Pål Waaktaar Savoy. Han er den ivrigaste komponisten i a-ha, men har lett for å trekkja seg tilbake når bandet vert intervjua. Han vert gjerne framstilt som den tankefulle, tenkjaren som skapar stor musikk i a-ha.

Sjølv har eg ikkje rare forholdet til a-ha. Dette er tredje boka eg les om dei, slik at alt tyder på at eg har brukt meir tid på å lesa om dei enn å høyra på musikken deira. Det er likevel ei spanande bok, der Nilsson får Waaktaar Savoy til å snakka. Han snakkar om oppvekst, han snakkar om bandet, han snakkar om dei to andre i bandet, han snakkar om gleda ved å skapa noko, og han snakkar om mykje meir.

Det er det å skapa noko som er driv han. Han er på leit etter den beste melodien og den beste teksten, og verkar langt meir interessert i det enn å vera stjerne. Eg kjenner musikken godt nok til å vita at det er langt mellom songane som fengar meg, men det kan godt vera at han på sitt beste er på god veg mot ein drøymemelodi. Tekstane hans er det verre å vera positiv til; boka sluttar med fem tekstar, og dei verkar heller ordinære.

Guffen tilrår.

Meir a-ha på kulturguffebloggen
Tor Marcussen: "We want the world and we want it now..." Boka om a-ha (1985)
Jan Omdahl: a-ha. The Swing of Things (2010)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar