4. januar 2015

Joker: Din amøbe (2014)

Joker - ein norsk vitseteiknar. Eg lo mykje av han i gamle dagar, eg har eit vagt inntrykk av at han teikna for Aktuell, som var det mest pikante bladet foreldra mine drog i hus. Nokre år seinare kjøpte eg eit par av vitsebøkene hans, Jokers besteste vitser og Jokers aller besteste vitser (eller noko sånt), og der er det mange gullkorn. Ordspel var ein spesialitet, absurd humor var ein annan. Joker (Ragnar Pedersen) kunne humor, noko han òg viste på plakaten "Vitsefortellerens ti bud", som i ei årrekkje hadde prominent veggplass på toalettet heime hjå foreldra mine.

Denne serien, "Din amøbe", kjende eg mindre til. Stripene frå serien vart samla i ei bok i 1974, og kom i ei lett utvida utgåve til jubileet i fjor. Eg fekk boka til jol, og deet er jamt over ein vellukka serie. Gjennomgangsfigurane er amøbar, som han teikna som små klumpar, som regel med prikkar på. Også her er det mange ordspel, her er blaute vitsar, og det er mykje å smila av. Lo gjorde eg berre eit par gonger, men smiling er godkjent, det òg.

Guffen tilrår.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar