12. juni 2015

John Steinbeck: Cannery Row (1945)

Denne boka hadde eg venta meg meir av. Boka er sett på som ei av dei betre Steinbeck-bøkene, men for meg var det ikkje slik. Ho minner mykje om Tortilla Flat, som kom ti år tidlegare. Også der møter me ei samling arbeidslause karar i Monterey - alle drikk litt for mykje, og kjem opp i den eine rare situasjonen etter den andre.

Mykje av handlinga her krinsar rundt dette kollektivet, og forholdet deira til Doc, ein marinbiolog som lever av å samla inn havdyr han sender til universitet over heile landet. Luringane hjelper han med å samla inn froskar, utan at det går heilt etter planen. Så vil dei halda ein fest for han, og det går heller ikkje heilt etter planen.

For meg vart dette for sprikande. Nye personar vert introduserte ofte, nokre er berre med i eitt kort kapittel, andre vert med litt lengre. Det vert for mange personar å halda styr på, i alle fall i ei såpass kort bok, og det heile engasjerer tidvis lite.

Samstundes er jo boka sjølvsagt prega av at det er Steinbeck som har skrive ho. Her er fleire finfine kapittel. Boka sluttar med eit slikt kapittel, der Doc ryddar etter festen.

Guffen er lunken.

Meir Steinbeck på kulturguffebloggen
Cup of Gold (1929)
The Pastures of Heaven (1932)
The Red Pony (1933)
To a God Unknown (1933)
Tortilla Flat (1935)
In Dubious Battle (1936)
The Harvest Gypsies (1936)
Of Mice and Men (1937)
The Long Valley (1938)
The Grapes of Wrath (1939)
The Grapes of Wrath (1940, film)
The Moon is Down (1942)
The Pearl (1947)
The Wayward Bus (1947)
Burning Bright (1950)
East of Eden (1952)
Sweet Thursday (1954)
East of Eden (1955, film)
The Short Reign of Pippin IV (1957)
The Winter of Our Discontent (1961)
Travels With Charley (1962)
Journal of a Novel (1969)
Jackson J. Benson: John Steinbeck. Writer (1984)
Of Mice and Men (1992, film)
America and Americans. And Selected Nonfiction (2002)

Geert Mak: USA. En reise (2012)

1 kommentar:

  1. Jeg leste nettopp oppfølgeren til Cannery Row, Alle Tiders Torsdag. Den likte jeg veldig godt. Cannery Row står som neste bok ut fra Steinbeck hos meg. Litt synd du er lunken til boka. Nå har jeg ikke lest Tortilla Flat, så jeg kan ikke uttale meg om likheten. Kanskje jeg vil syns Cannery Row er litt for lik Alle Tiders Torsdag istedenfor... Vi får nu se :-)

    SvarSlett