27. mars 2010

Frode Grytten: 50/50 (2010)

Eg har eit ambivalent forhold til bøkene til Frode Grytten. Han kan skriva flotte setningar, flotte noveller, flotte artiklar og bøker, men han kan òg skriva mykje som ikkje fengar meg. Eg har lese dei fleste bøkene han har skrive, men som gamal BT-lesar var det gjennom avisa at eg merka meg namnet hans. Han hadde flotte reportasjar, spesielt laurdagar, og fleire av desse er med her.

Alt han skriv er altså ikkje like godt, og slik sett visste eg kva eg gjekk til her, på meir enn ein måte. Då eg høyrde om denne boka, tenkte eg at artikkelen om 17. mai i Hardanger må vera med, og eg rekna òg med at turen til Avhaldskafeen var med. Begge delar stemde.

Dei to tekstane er av dei beste i boka. I den fyrste skriv han mykje og godt om korleis han hadde det i oppveksten, og kvifor han måtte vekk frå Odda. For han vart bøkene og musikken utvegen, før han etter gymnaset flytta til Bergen. I den andre teksten, som vart skriven rett etter at han vart nominert til Brageprisen i 1998, reiser han til Voss for å lesa opp på eit arrangement i Voss mållag. Eg kjenner att mange av personane han skriv om, men dei finaste avsnitta kjem når han møter att bibliotekaren som fekk han til å skriva.

Han skriv om musikk, han skriv om reising, han skriv om det å vera forfattar, og han skriv om det norske samfunnet. Artiklane er henta frå mange ulike stader, og nokre av dei er upubliserte. Nokre av artiklane skumlas eg berre; kanskje det kom av at eg las det meste av boka på ei reise frå Volda til Voss. Det hadde kanskje vore lurare å lesa ein og ein artikkel.

Guffen tilrår.

Meir Grytten på guffekulturbloggen
Dans som en sommerfugl, stikk som en bie (1986)
Langdistansesvømmar (1990)
80 
° aust for Birdland (1993)
Meir enn regn (1995)
Bikubesong (1999)
Popsongar (2001)
Dublin (2002)
Hallo? (2008)
Norge og andre dikt (2009)
Det norske huset (saman med Jens Hauge, 2010)
Dronninga er død (2010)

Saganatt (2011)
Bikubesong (Det Norske Teatret, 23.4.2013)
Brenn huset ned (2013)
 

Vente på fuglen (2014)
Her er Harold (film, 2014)
Sånne som oss (2015)
17. mai Bergen (saman med sju fotografar, 2015)
Meter over havet (saman med Sune Eriksen, 2015)
Menn som ingen treng (2016)
Det norske biblioteket (saman med Jo Straube, 2017)
Deilig er jorden (saman med Helge Skodvin, 2018)
Landet bortanfor landet. Område 51 (2019)
Garasjeland (2020)
Gut, jente, juni, juli (2021)
Inn frå regnet (Det Norske Teatret, 17.9.2002)
Den dagen Nils Vik døde (2023)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar