8. september 2010

Mark Shipper: Paperback Writer (1978)

Eg skulle ein snartur til Jotunheimen, og nappa med meg ei av dei lettaste bøkene eg fann i hylla. Planen var å gå eit stykke før eg slo opp teltet, men sidan det var halvmyrkt då eg var framme ved Leirvassbu, slo eg heller opp teltet like ved vegen der. Eg kunne altså ha teke med ei tyngre bok, men eg greidde meg svært godt med denne.

Eg har lese boka eit par gonger før. Det er for ein gongs skuld ein vellukka parodi - romanen er laust basert på historia om The Beatles. Parodiar kan vera så mangt, men denne bergar seg trygt i land. Humoren er god, her er til dømes ei rekkje glimrande bilettekstar, og Shipper bruker òg det gode knepet med å la nokre vitsar dukka opp att gjennom heile boka. Ringo Starr spelar berre biljard. George Harrison er sterkt religiøs heile tida. Alle som har hatt kontakt med Beatles skriv bok om det. Brian Epstein var eigentleg ein røyrleggjar. Alt som ein Beatle har teke i kan seljast for millionar. Her florerer òg med ordspel og leik med språk.

Historia i romanen skil seg frå den verkelege på fleire område. I denne boka kjem bandet saman igjen i 1978, for å spela inn plate og leggja ut på turné. Plata er så horribel, viser det seg, at for å selja billettar til turneen må dei få med seg Peter Frampton, og han står i tillegg øvst på plakaten. Nedst på plakaten står Sex Pistols. Men der er òg andre vriar, Harrison sluttar til dømes i bandet i 1965, i protest mot Lennon-kommentaren om at Beatles er større enn Jesus.

Guffen tilrår.

Meir The Beatles på kulturguffebloggen
A Hard Day's Night (film, 1964)
John Lennon: In His Own Write (1964)
John Lennon: A Spaniard in the Works (1965)
Magical Mystery Tour (film, 1967)
Yellow Submarine (film, 1968)
Jann Wenner: Lennon Remembers (1970)
Let It Be (film, 1970)
Williams/Marshall: The Man Who Gave The Beatles Away (1975)
The Rutles/All You need is Cash (film, 1978)
Brown og Gaines: The Love You Make (1983)
I
an MacDonald: Revolution in the Head (1994)
The Beatles Anthology (fjernsynsserie, 1995)
The Beatles: Anthology (2000)
Ringo Starr: Postcards from the Boys (2004)
Joshua M. Greene: Here Comes The Sun (biografi om George Harrison, 2006)
Howard Sounes: Fab. An intimate Life of Paul McCartney (2010)
George Harrison. Living in the material World (film, 2011)
Hunter Davies (red.): The John Lennon Letters (2012)
Good Ol' Freda (2013)
Mark Lewisohn: The Beatles. Tune In, del I (2013)
Mark Lewisohn: The Beatles. Tune In, del II (2013)
Tom Doyle: Man on the Run (2014)
Paul Du Noyer: Conversations with McCartney (2015)
Michael Seth Starr: Ringo. With a Little Help (2015)
The Beatles. Eight Days A Week (2016)
Sgt. Pepper's Musical Revolution (2017)
George Harrison: I Me Mine (2017)
Tony Barrell: The Beatles on the Roof
 (2017)
The Beatles: Get Back (bok, 2021)
Paul McCartney: The Lyrics (2021)
The Beatles. Get Back (fjernsynsserie, 2021)
McCartney 3, 2, 1 (2021)
Kozinn og Sinclair: The McCartney Legacy, Volume 1 (2022)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar