24. september 2024

Hvem er redd for Virginia Woolf (Nationaltheatret, Oslo, 23.9.2024)

Eg har lese stykket, og eg har sett det framført før, så eg visste vel kva eg gjekk til. Likevel vart eg imponert og engasjert. Dette var ei god framsyning.

Kortversjonen: Det barnlause ekteparet George og Martha kjem heim frå ein fest for tilsette ved universitetet han arbeider på. Ho fortel at ho har invitert det unge paret Nick og Honey på eit nachspiel - Nick er nytilsett ved universitetet. Dei to gjestane kjem, alle fire drikk altfor mykje, tre av dei seier mykje ufint om alle dei andre, og George og Martha snakkar dels sant, dels usant. Dei har sine innøvde fantasiar, og her slepper dei ut den mest alvorlege av dei.

Det er eit djupt alvor i stykket, men det er òg veldig mykje å le av. Stykket er skrive av amerikanske Edward Albee, og omsetjinga ser ut til å vera god. Dei fire har alle god timing, slik at både sviande og andre replikkar sit som skot. Det kan henda at det heile kunne vore korta noko ned, den andre av dei tre aktene vert litt lang, men elles er det lite å trekkja for.

Guffen tilrår. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar